تفریح های جزیره هرمز

تفریح های جزیره هرمز

مراکز و تفریح های جزیره هرمز کجاست؟ جزیره هرمز یکی از زیباترین جزایر ایران است که به خاطر طبیعت فوق العاده اش و مردم مهمان نوازش مشهور است. در زیر چند تفریح معروف در این جزیره ذکر شده است:

 

  1. بازدید از جزیره های جنوبی: جزیره هرمز با جزایری همچون هنگام، داما، لارک و کیش همسایه است که هر یک از آنها دارای جاذبه های گردشگری زیبایی هستند. برای بازدید از این جزایر می‌توانید با قایق یا کشتی از بنادر جزیره هرمز حرکت کنید.
  2. شنا در جزیره هرمز: با توجه به پوشش گیاهی و جزایر ساحلی دور اطراف آن، شنا در آب های جزیره هرمز بسیار جذاب و پر از نوازش های طبیعتی است.
  3. صحراهای جزیره هرمز: در اطراف جزیره هرمز، صحرا های مرتفعی وجود دارد که دیدن آنها علاوه بر طبیعت خاص و جذاب، برای رفع خستگی هم بسیار مناسب است.
  4. بازدید از شهر هرمز: شهر هرمز با زوایای خاص و خانه های قدیمی دیدنی است و می توانید از بازار محلی و محصولات دست ساز این شهر بازدید کنید.
  5. تفریح در طبیعت: جزیره هرمز دارای جایگاه مهمی در دل طبیعت و مناظر زیبایی است. شما می توانید با پیاده روی در مزارع و باغ ها یا با دریا کردن از هرمزگان و شاهرود، این طبیعت زیبا را به خوبی تجربه کنید.

 

در کل، جزیره هرمز با تنوع فوق العاده ای از جاذبه های گردشگری، یکی از برترین مقاصد تفریحی در کشور است.

تفریح های جزیره هرمز

فهرست

جاهای دیدنی هرمز و تفریح های جزیره هرمز

هرمز یکی از شهرستان‌های استان هرمزگان در جنوب ایران است و دارای جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری بسیاری است. برخی از جاذبه‌های دیدنی هرمز عبارتند از:

 

۱.  دژ خمیر: این دژ مربوط به دوره قاجار است و در شمال شرقی شهر هرمز واقع شده است.

۲. نمکزار: این منطقه در جنوب شهر هرمز واقع شده و یکی از اماکن گردشگری معروف است.

۳. قلعه جزیره هرمز: این قلعه در نزدیکی سواحل جنوبی جزیره هرمز واقع شده است و به دلیل منظره‌ای زیبا و تاریخی دیدنی است.

۴. جزیره حرا: این جزیره در مدت ۱۰ دقیقه با قایق از جزیره هرمز دسترسی پذیر است و دارای مناظر طبیعی زیبا و فضایی آرام برای گردش می‌باشد.

۵. ساحل حاجی‌اباد بندرعباس: این ساحل عمومی و شنی است و جز یکی از محبوب‌ترین مکان‌هایی برای تفریح و استراحت شهرستان هرمز می‌باشد.

 

توجه داشته باشید که این فقط چند نمونه از جاذبه‌های دیدنی هرمز هستند و شهرستان هرمز بسیاری از نقاط دیدنی دیگری را نیز در خود جای می‌دهد.

 

رستوران های معروف هرمز

بعضی از رستوران‌های معروف در جزیره هرمز عبارتند از:

 

  1. رستوران خانه زنبور
  2. رستوران لبنانی شهرزاد
  3. رستوران سنتی هرمز خورشید
  4. رستوران سنتی ناجی
  5. رستوران سنتی تیس
  6. رستوران سرای مهربانی هرمز
  7. رستوران ایرانی چمران
  8. رستوران سنتی مدیر
  9. رستوران رامین
  10. رستوران سنتی حاج احمد

تفریح های جزیره هرمز

جاذبه های هرمز

هرمز، یکی از بزرگ‌ترین بنادر جهان و مرکز تجاری مهم در خلیج فارس است و دارای جاذبه‌های گردشگری زیادی می‌باشد. شما می توانید برای تور گردشگری جزیره هرمز از سایت طبیعت گردی اطلاعات کافی به دست آورید.

از جمله جاذبه های گردشگری این جزیره عبارت اند از:

۱. جزیره قشم

۲. جزیره هنگام

۳. شهر بندرعباس

۴. شهرستان کیش

۵. تپه های فرودگاه بین‌المللی بندرعباس

۶. جزیره های لارک و کیش

۷. دریاچه خارک

۸. پارک ملی هرمز

۹. موزه دریایی هرمز

 

طبیعت گردی در هرمز

جزیره هرمز در جنوب ایران دارای جاذبه های گردشگری طبیعی بسیاری است که به عنوان یک مقصد گردشگری محبوب برای مسافران داخلی و خارجی محسوب می‌شود. از جمله مکان‌ها و تفریح های جزیره هرمز می‌توان به شن های سفید زاگرس، جنگل های مانگرو، آبشارهای تالاب خور، آبشار نامناسب سیله که در منطقه قشم شمالی قرار دارد، دریاچه های آبی رنگ مثل دریاچه شهر، غارهای بیکران، کوه های بلند و … اشاره کرد. همچنین در جزیره هرمز می توانید شنا و غواصی در دریای عمان، پیاده‌روی در مسیرهای طبیعی و کوهستانی، مشاهده بند پرندگان و حیات وحش و تجربه طعم فوق‌العاده غذاهای محلی را تجربه کنید.


از من بپرس
از من بپرس!