تور جنگل ابر نوروز ۱۴۰۳

توضیحات اولیه تور

جنگل ابر یکی از مقاصد گردشگری است که در صورت علاقه به طبیعت گردی می توانید تور جنگل ابر نوروز را در اکو تور رزرو کنید | شماره تماس: ۰۲۱۳۳۲۰۰۵۹۵

تماس تلفنی
تور جنگل ابر نوروز ۱۴۰۳
این سفر در یک نگاه
اقامت
بومگردی
تعداد وعده غذایی
5 وعده
محل حرکت
تهران(میدان آزادی)
زمان حرکت
نوروز 1403
وسیله نقلیه
اتوبوس توریستی(VIP)
مدت کل تور
2 روز
لوازم سفر
کارت شناسایی (کارت ملی یا شناسنامه)، کوله پشتی، عینک، کلاه، داروهای شخصی، کفش ویژه پیاده روی، لباس گرم، قاشق و چنگال (در صورت حساس بودن)، ماسک،دستکش،محلول ضدعفونی(به عهده تور لارک میباشد)
توضیحات
ساعت حرکت رفت، 4 و نیم صبح است. در این تور از همراه نمودن کودکان زیر 7 سال معذوریم.
اطلاعات تور

فهرست

تور جنگل ابر نوروز ۱۴۰۳

تور جنگل ابر نوروز ۱۴۰۳ جزو تور های طبیعت گردی است که افراد زیادی علاقه مند هستند در تعطیلات سال نو به این مکان سفر کنند و در آغاز سال جدید در این طبیعت زیبا حضور یافته و لذت ببرند. به این منظور اکو تور، تور جنگل ابر نوروز را تدارک دیده است تا با خیالی آسوده سفری لذت بخش را در کنار ما تجربه نمایید. برای اطلاع از خدمات و شرایط تور جنگل ابر نوروز فقط کافیست با ما تماس بگیرید.

تور جنگل ابر نوروز

جنگل ابر کجاست

جنگل ابر در ۴۵ کیلومتری شمال شاهرود و در مسیر شاهرود در ۱۲ کیلومتری روستای ابر قرار گرفته. شاهرود یکی از شهرهای استان سمنان است که در ۱۸۳ کیلومتری‌ استان سمنان واقع شده. این جنگل‌ها در نهایت به آزادشهر در استان گلستان می‌رسند. شهری که در ۷۶ کیلومتری گرگان، مرکز استان قرار دارد.

اگر از بسطام هم بخواهید بروید جنگل در ۴۴ کیلومتری آن است. این جنگل‌ها قسمتی از قدیمی‌ترین جنگل‌های دنیا هستند.

جنگل‌های هیرکانی که میلیون‌ها سال قدمت دارند. از دوران ژوراسیک، یعنی دوره سوم زمین شناسی باقی مانده‌اند.

پس شما فرصت دیدن جنگل‌هایی ۴۰ میلیون ساله را در اینجا داریم.

جنگل ابر شاهرود

پوشش گیاهی و جانوری در تور جنگل ابر نوروز ۱۴۰۳

این جنگل ۳۵ هزار هکتار است  و به دلیل این وسعت گونه‌های جانوری و گیاهی بسیاری را دارد. ۸۵ گونه گیاهی از راش، بلوط، ممرز افرا، شیردار، توسکا، آزاد داغداغان، گونه‌های کلاه میر حسن، چوبک، اسپرس، دم روباهی، آویشن و شبدر به همراه گونه‌های گیاهی نادر مثل نارون، بارانک و سرخدار . اما مشهورترین گونه گیاهی اینجا، درخت اورس است، درختی از گونه سروها.

گونه‌های جانوری اینجا هم کم نیست.حیواناتی مثل خرس قهوه‌ای، گرگ، پلنگ، خوک وحشی، شغال، روباه، خرگوش کل و بز، شوکا و مار و از پرندگان کبک، کبوتر جنگلی، بلدرچین، عقاب جنگلی، کرکس، شاهین، فاخته و قرقاول. همچنین در یک فضای ۱۰۰ متری در این جنگل، ۴۰ نوع گیاه دارویی شناسایی شده. برای مثال از چهار تا پنج گرم عصاره سرخدار، ماده ضد سرطان رحم و تخمدان استخراج می‌شود.

پوشش گیاهی جنگل ابر

دلیل وجود اقیانوس ابر چیست

جنگل ابر را اقیانوسی از ابر فرا گرفته، به طوری که وقتی نشسته‌اید ابرها می‌آیند. دیدن ابرهایی که همیشه بالای سرمانند و حالا از کنارمان رد میشوند و ما را در بر میگیرند. این جنگل در منطقه‌ای قرار گرفته که از ضخامت کوه‌های البرز کم می‌شود.

ابرهای گرفتار در پشت این دیواره از بین دره‌ها به سمت جنوب سرازیر می‌شوند. دو ناحیه کم فشار و پرفشار (دشت گرگان و منطقه ابر) باعث این پدیده می شود. این جنگل مرز بین دو استان سمنان و گلستان است. یکی از ویژگی‌های این جنگل‌ها ارتفاع زیادش از سطح دریاست. از ۸۰۰ متر در روستای شیرین آباد شروع و تا ۲۷۰۰ متر میرسد.

دلیل وجود اقیانوس ابر

جاذبه های داخل جنگل چیست

راه جنگل از شاهرود یا بسطام می‌گذرد. جاهای دیدنی شاهرود  زیادند، به طوری که این شهر به قاره کوچک معروف شده.

آرامگاه شیخ ابوالحسن خرقانی، شاعر و عارف، در روستای قلعه نو خرقان. مجموعه بایزید بسطامی در بسطام از جمله آنهاست. روستای ابر، همان روستایی که دستمان را در دست جنگل ها می گذارد. شما اینجا تنها با درخت‌های سر به فلک کشیده که در ابر فرو رفته‌اند، روبه رو نیستید. در ابتدای جنگل چوپانان دام‌هایشان را برای چرا می‌آورند. و هرچه جنگل را پیش بروید پوشش گیاهی هم انبوه‌تر می‌شود.

تور گروهی جنگل ابر

آبشارها و چشمه‌ها در تور جنگل ابر نوروز ۱۴۰۳

جنگل ابر، دو آبشار معروف شرشر و آلوچال دارد. رسیدن به اولی مخصوص کوهنوردان حرفه‌ایست. با حدود ۶۴ کیلومتر پیاده روی در دل جنگل میتوان به دومی رسید. آلوچال از دو آبشار تشکیل شده که روی هم می‌ریزند.این آبشار ۲۵ متر ارتفاع دارد. راه رسیدن به آن هم از منطقه‌ای تماشایی به اسم دالان بهشت می‌گذرد.در حاشیه شمال غرب روستای ابر، جاده‌ای خاکیست که در انتها به روستای شیرین آباد می‌رسد.

با در پیش گرفتن ادامه مسیر، کوه رستم پیش رویتان است. در کنار این کوه مسیری پایکوبی شده وجود دارد. در این راه به حرکتتان ادامه بدهید تا به دالان بهشت برسید. آبشار آلوچال اَبر در فاصله یک ساعته از ابتدای این جاده فرعی است. دو چشمه ترش و قطری هم در جنگل وجود دارد که کمپ کردن در کنار اولی متداول‌تر است.

آبشار اقیانوس ابر

آب و هوا تور جنگل ابر نوروز ۱۴۰۳

میانگین بیشترین دما در این جنگل  ۲۰ درجه سانتی گراد و میانگین کمترین دما ۶ درجه است. شب‌ها و صبح‌های زود هوا خیلی سرد میشود پس حتما لباس گرم و تجهیزات همراهتان باشد.

بهترین فصل سفر برای تور جنگل ابر نوروز ۱۴۰۳

درست است که ابرهای این منطقه باعث شهرتش شده، ولی اینطور نیست که همیشه بتوان آنها را دید. بهترین زمان سفر به جنگل ابر نیمه اول سال و از اوایل اردیبهشت تا اوایل مهر است.ولی قبل از رفتن به آن باید هواشناسی را هم چک کرد. اگر هوای علی آباد کتول در استان گلستان ابری و بارانی باشد، هوای شاهرود آفتابی میتوان به دیدن ابرها امیدوار بود. از ظهر تا نیمه های شب ابرها پدیدار می‌شوند.

تور عید جنگل ابر

مسیر دسترسی به تور جنگل ابر نوروز ۱۴۰۳

از تهران تا شاهرود ۴۰۴ کیلومتر است. از اتوبان افسریه حرکت میکنید و از ایوانکی، گرمسار، سمنان و دامغان می‌گذرید و به شاهرود می‌رسید. اگر ماشین ندارید در میدان امام شاهرود میتوانید تاکسی های روستای ابر را سوار شوید. اگر مبداء تان شهر دیگری هم هست خودتان را باید به شاهرود یا بسطام برسانید.از شاهرود به سمت آزاد شهر برانید. بعد از ۱۸ کیلومتر به روستای نو خرقان می‌رسید. بعد از این روستا در ابتدای روستای ابر قرار دارید.

جغرافیای تور جنگل ابر نوروز ۱۴۰۳

 جنگل ابر در سال ۱۳۸۹ به عنوان یک اثر طبیعی در سازمان میراث فرهنگی ثبت شد. و هم اکنون هم در آستانه‌ی‌ جهانی شدن قرار دارد. جنگل ابر از شمال به روستای شیرین‌آباد از توابع علی‌آباد کتول در استان گلستان میرسد. از جنوب به دشت شاهرود، از شرق و غرب هم به ترتیب به کوه قاسم و یارکوه محصور است. جنگل ابر محل تلاقی سه نوع آب و هوای مختلف است.

آب و هوای سرد و خشک که برگرفته از جریان‌های پرفشار سیبری است. هوای گرم و بیابان زا که محصول اقلیم کویری جنوب جنگل ابر است. و سوم آب‌وهوای معتدل و مرطوب مدیترانه‌ای است. متوسط دمای جنگل ۲۰ درجه سانتی‌گراد و متوسط بارش حدود ۴۵۰ میلی‌متر در سال برآورد می‌شود. جنگل ابر درختان میوه بسیاری دارد. مردم محلی جمله معروفی دارند که می‌گوید اگر کسی جنگل را بلد باشد از آن گرسنه بیرون نمی‌آید. مشهورترین درخت این منطقه هم اورس نام دارد که بخش زیادی از جنگل را پوشانده است.

روستای شیرین آباد در تور جنگل ابر نوروز ۱۴۰۳

در میانه‌ی راه هم به روستای شیرین‌آباد می‌رسید که استراحت‌گاه مناسبی است. روستای شیرین‌آباد را به راحتی از دست ندهید. گردشگران به این روستا لقب روستای نارنجی داده‌اند. در آغاز فصل سرما تمام درختان به رنگ نارنجی در می‌آیند که دیدنش بر هر صاحب دلی واجب است. اما خود جنگل سراسر زیبایی و شگفتی است. جنگل ابر طبیعتی دارد که نشاط و لذت را به مسافران هدیه می‌دهد.

قبل از هر چیز به دریای ابر این جنگل زیبا می‌پردازیم. در جنگل ابر انگار آدمی به مانند عقابی بر فراز زمین قرار گرفته و گویی جهان در زیر پای ماست. این منظره‌ شگرف رؤیای کودکی خیلی از ما را که دست یافتن به ابرها و پرواز در میان آن‌ها بود را برآورده می‌کند. البته این دریای ابر همیشه در آسمان قرار ندارد و شرایطی برای تشکیلش لازم است. شما برای اینکه این منظره ببینید باید گوشتان به صحبت‌های هواشناسی باشد.

تور جنگل ابر عید

وسایل مورد نیاز برای تور جنگل ابر نوروز ۱۴۰۳

معمولا افراد در سفر های خود نیاز دارند که وسایلی را همراه خود داشته باشند. اما برخی افراد فراموش می کنند که چوسایلی برای سفر خود جمع آوری نمایند. در ادامه لیستی از این وسایل را قرار داده ایم تا با خیالی آسوده کوله طبیعت گردی خود را برای تور جنگل ابر نوروز جمع آوری کنید و با آرامش کامل راهی سفر جذاب خود گردید.

✔کارت شناسایی خود و همراهانتان

✔کوله مناسب برای سفر

✔ملحفه برای خواب

✔لباس اضافه مناسب

✔فلاسک چای برای مسیر

✔پتوی مسافرتی برای شب

✔دفترچه بیمه برای شرایط ویژه

✔عینک آفتابی برای مراقبت از چشم

✔کرم ضد آفتاب

✔لباس گرم برای شب

✔پاور بانک و شارژر

✔لیوان و قاشق و چنگال

✔دارو و لوازم شخصی 

✔کفش کوه نوردی

✔حوله و مسواک

تور جذاب نوروز جنگل ابر

قیمت تور جنگل ابر نوروز ۱۴۰۳

قیمت مشخصی نمی توان برای تور جنگل ابر نوروز در نظر گرفت. زیرا دلایل زیادی در قیمت این تور جذاب تاثیر گذار هستند که باعث می گردد هزینه تور جنگل ابر نوروز شما کم یا زیاد گردد. به طور کلی تعداد روز های تور جنگل ابر نوروز، وسیله حمل و نقل، نوع پذیرایی، محل اقامت و … از موارد تاثیر گذار در قیمت این تور جذاب می باشد.برای اطلاع دقیق از هزینه تور جنگل ابر نوروز فقط کافیست با اکو تور تماس بگیرید.

قیمت تور جنگل ابر نوروز

تور جنگل ابر نوروز از تهران

اکو تور، تور های طبیعت گردی جذابی را از استان تهران ارایه می دهد که در بین همه تور ها، پرطرفدارترین تور طبیعت گردی مربوط به، تور جنگل ابر نوروز است. این تور به صورت گروهی برگزار می گردد و فضای بسیار شادابی دارد برای رزرو این تور، با اکو تور تماس بگیرید و در تور جنگل ابر نوروز از تهران ثبت نام و شرکت کنید.

تور جنگل ابر نوروز از شهر تهران

رزرو تور جنگل ابر نوروز در اکو تور

اکو تور برترین تور های طبیعت گردی را برای همراهان خود آماده کرده است، که می توانید با ثبت نام در این تور ها سفری راحت و خاطره انگیز را تجربه کنید. تور جنگل ابر نوروز را می توانید در اکو تور رزرو کرده و همراه با همسفران خود لذت بی مانند را تجربه نمایید.

ایجاد شده با ♥ توسط تیم اکو تور

 

نحوه رزرو تور
برای رزرو این تور ابتدا با دفتر فروش تماس بگیرید و بعد از کسب اطمینان از امکان‌پذیر بودن ثبت‌نام، رزرو خود را از طریق واریز وجه به شماره حساب رسمی دفتر انجام دهید:  

شماره تماس (خط تلفن ویژه):02133200595

شماره همراه (پشتیبانی): 09381341197

برای مشاهده شماره کارت جهت واریز وجه اینجا کلیک کنید.

  ساعات کار دفتر فروش: شنبه تا چهار شنبه 9 صبح الی 18 و روز پنجشنبه از ساعت 9 صبح الی 14  
نحوه رزرو تور

جدیدترین تورها
از من بپرس
از من بپرس!