تور چابهار نوروز ۱۴۰۳

تور چابهار نوروز ۱۴۰۳

مدت تور: متغیر

تاریخ تور: نوروز 1403

خدمات تور: بلیط پرواز رفت و برگشت، اقامت در هتل

نام هتل
ستاره هتل
قیمت

فهرست

تور چابهار نوروز ۱۴۰۳

چابهار یکی از منحصر به فرد ترین بنادر ایران است که جاذبه های دیدنی فراوانی دارد، این بندر در استان سیستان بلوچستان واقع شده است. شما می توانید با رزرو تور چابهار نوروز ۱۴۰۳ سال نوی خود را در این بندر زیبا سپری کنید و به بازدید از آن بپردازید. تور چابهار نوروز به دو صورت زمینی و هوایی برگزار می شود، اما تور هوایی چابهار نوروز طرفداران بیشتری دارد. اگر قصد سفر به چابهار را دارید می توانید از اکو تور با بهترین قیمت تور نوروز چابهار را رزرو نمایید.

تور چابهار نوروز

موقعیت جغرافیایی در تور چابهار نوروز ۱۴۰۳

 همانطور که در نقشه بالا مشاهده می کنید

شهر بندری چابهار در جنوب غربی استان سیستان و بلوچستان و در ساحل دریای عمان و اقیانوس هند قرار گرفته است. این شهر تنها بندر اقیانوسی ایران است و در لنگرگاه آن کشتی‌های اقیانوس‌ پیما هم می‌توانند پهلو بگیرند که اکثرا در تور چابهار نوروز ۱۴۰۳ قابل مشاهده می باشد.

چابهار یکی از مهم‌ترین مناطق آزاد ایران است و از آنجا که نزدیک‌ترین مسیر برای کشورهای آسیای میانه برای دسترسی به آب‌های آزاد است، موقعیت استراتژیک ویژه‌ای دارد. شهرستان چابهار با مساحتی حدود ۱۷۱۵۵ کیلومتر مربع از جانب شمال به شهرستان قصرقند، از جنوب به دریای عمان، از شرق به شهرستان دشتیاری و از غرب به شهرستان کنارک محدود است. پس مسافران تور چابهار نوروز ۱۴۰۳ حتما باید قبل از خرید تور چابهار نوروز ۱۴۰۳ خود بدانید که به کدام منطقه ایران سفر می کنند که قدم اول را برای خرید تور چابهار نوروز ۱۴۰۳ خود برداشته باشند.

تور نوروزی چابهار

تاریخچه چابهار 

 در سال ۱۲۷۰ هجری قمری ابراهیم خان بهزادی بمی از سوی دولت قاجار به حکومت بمپور منصوب شد، وی در زمان حکمرانی به بمپور توانست بلوچستان را جزئی از خاک ایران کند. در سال ۱۲۸۱ هجری قمری، ابراهیم خان مرز ایران را تا نزدیکی چابهار و گواتر گسترش داد، اما چابهار همچنان تحت تسلط اعراب باقی ماند. سرانجام در سال ۱۲۸۹ دولت مرکزی ایران مداخله کرد و حکمران بمپور توانست چابهار را به تصرف درآورد؛ از آن زمان تاکنون چابهار جزئی از خاک کشورمان است.

در سال ۱۳۵۲ هجری شمسی طرح جامع راه اندازی بندر چابهار آغاز شد و در همین راستا قراردادهایی نیز با پیمانکاران منعقد گردید، پس از پیروزی انقلاب اسلامی چند سال عملیات راه اندازی بندر متوقف شد. پس از آن مجددا این پروژه از سر گرفته شده و در سال ۱۳۶۲ عملا به بهره برداری رسید. البته تکمیل این پروژه تا چند سال بعد نیز ادامه پیدا کرد.

تاریخچه چابهار 

آب و هوای چابهار در تور چابهار نوروز ۱۴۰۳

چابهار در جنوب ایران قرار دارد ولی خبری از گرمای سوزان جنوب در این بندر نیست. شما می توانید در تمام فصول سال به چابهار سفر کنید و از آن لذت ببرید. اما در نوروز چابهار بهترین آب و هوا را دارد. درست است شاید دمای این بندر زیبا تا ۲۸ درجه بالا رود، اما با وجود باد های بهاری اصلا گرما را احساس نخواهید کرد. شما می توانید در تور چابهار نوروز در بهترین هوا این بندر را بگردید و از جاذبه های دیدنی آن بازدید نمایید.

آب و هوای چابهار

قیمت تور چابهار نوروز ۱۴۰۳

یکی از مسائلی که برای مسافران تور چابهار نوروز بسیار اهمیت دارد، قیمت این تور است. به صورت کلی هزینه تور چابهار مناسب تر از دیگر تور های جنوب کشور است. اما این هزینه ها در نوروز افزایش می یابد.

همچنین عوامل زیادی در قیمت تور چابهار نوروز ۱۴۰۳ تاثیر گذار است که می توان به موارد زیر اشاره کرد.

✔تعداد روز های تور چابهار

✔هتل محل اقامت 

✔وعده های غذایی 

✔هزینه بلیط هواپیما یا هزینه سفر زمینی 

✔هزینه مربوط به تفریحات آبی و بلیط جاذبه های دیدنی 

قیمت تور چابهار نوروز

خدمات تور چابهار نوروز ۱۴۰۳

شما با رزرو تور چابهار نوروز ۱۴۰۳ در اکو تور خدمات زیادی را دریافت خواهید کرد که در این بخش از مقاله لیست کاملی از این خدمات را به شما ارائه می دهیم:

✔رزرو بلیط رفت و برگشت طبق ایرلاین مد نظر شما

✔رزرو هتل مد نظر شما

✔ترانسفر رایگان فرودگاهی 

✔برنامه کامل گشت و گذار

✔تور لیدر همراه 

✔وعده غذای با کیفیت 

✔بیمه مسافرتی برای مسافران 

✔تور های مناسب و ارزان 

خدمات تور چابهار

بهترین زمان رزرو تور چابهار نوروز ۱۴۰۳

از آنجایی که تور چابهار نوروز قیمت مناسبی دارد، به همین دلیل ظرفیت این تور هر چه سریع برای سال نو پر می شود. اگر قصد دارید نوروز ۱۴۰۳ را در چابهار سپری کنید، بهتر است هر چه سریع تر اقدام به رزرو تور نوروز چابهار ۱۴۰۳ نمایید، تا انتخاب های بهتری برای سفر خود داشته باشید.

چابهار از کلمه چهار بهار می آید که نشان دهنده آب و هوای مطبوع این شهر ساحلی ایران می باشد. داشتن خنک ترین هوای بندری در تابستان ها و هوای مطبوع بهاری در فصل زمستان، به دلیل وزش بادهای قطب جنوب اقیانوس هند به سمت این ساحل از مهم ترین خصوصیات بندر چابهار می باشد.

یادتان باشد که به هرحال به عنوان یک شهر ساحلی در جنوب شهری گرم به حساب می آید منتها گرمای آن بسیار مطلوب و همراه با وزش بادهای خنک از سمت ساحل می باشد. بنابراین اگر قصد خرید تور چابهار را دارید، از بابت آب و هوا محدودیت زمانی ندارید و هر زمان از سال که شما مشتاق سفر باشید می توانید تور چابهار خود را از شرکت خدمات مسافرتی شال و کلاه سفر با بهترین نرخ تهیه کنید.

بهترین زمان رزرو تور چابهار

جاذبه های دیدنی تور چابهار نوروز ۱۴۰۳

چابهار در نزدیکی دریای عمان واقع شده است و یک شهر بندری می باشد. به همین دلیل در این تور شما می توانید از انواع تفریحات آبی به ویژه غواصی و موج سواری استفاده نمایید.

از دیگر دیدنی های چابهار دریاچه صورتی، بازار هندی، بازار پاکستانی، تالاب لیپار، روستای رامین، باغ گیاه شناسی، مسجد جامع، قلعه پرتغالی ها، غار های باستانی بانماسیتی، آتشفشان های گلی و … اشاره کرد.

در چابهار کوه های رنگارنگ که به کوه های مریخی معروف هستند وجود دارد، همچنین جنگل حرا که معروف به تمساح ایرانی نیز در این بندر واقع شده است که می توانید در تور چابهار نوروز ۱۴۰۳ از آن نیز بازدید نمایید.

جاذبه های دیدنی تور چابهار نوروز

بازدید از کوه‌های مینیاتوری در تور چابهار 

کوه‌های مینیاتوری چابهار یا کوه‌های مریخی چابهار نام کوه‌هایی با ساختار و شکل ویژه در فاصله ۴۰ تا ۵۰ کیلومتری بعد از شهر چابهار، در مسیر گواتِر در سمت چپ جاده است که به دلیل نوع و وضعیت فرسایش و گونهٔ رسوبی خاص، اشکالی شبیه به ناهمواری‌های سطح مریخ دارد رسوبات آهکی بقایای بدن جانداران دریایی (سخت‌پوستان و ماهی‌ها) به همراه ماسه و خاک رس، مواد اصلی تشکیل‌دهندهٔ رسوبات این کوه‌ها است. 

در این کوه‌ها هیچ آب و گیاهی یافت نمی‌شود و اگر کوهنوردی با تمام تجهیزات مسیریابی نیستید، تنها و بدون راهنما به درون این کوه‌ها نروید و در تور چابهار نوروز ۱۴۰۳ از تور لیدر خود بخواهید که شما را به این منطقه ببرد و از آن لذت ببرید.

آدرس: سیستان و بلوچستان، ۵۰ کیلومتری چابهار، جاده چابهار، گواتر

کوه‌های مینیاتوری در تور چابهار 

بازدید از بندر گواتر در تور چابهار نوروز ۱۴۰۳

یکی از اصلی ترین و جذاب ترین جاذبه‌های گردشگری در چابهار بندر گواتر است که در انتهایی ترین نقطه‌ی جنوب شرقی ایران و در منطقه‌ی مرزی شهرستان چابهار با مرز مشترک پاکستان قرار گرفته است. این بندر بخش کوچکی از استان سیستان و بلوچستان است که به آن گوهر بهشتی در ساحل دریای عمان هم گرفته می‌شود. گواتر به واسطه قرار گرفتن در مجاورت جنگل‌های حرا یکی از مناطق حفاظت شده محیط زیست به شمار می‌رود که شما نی توانید در تور چابهار نوروز ۱۴۰۳ از این بندر زیبا دیدن کنید.

آدرس: سیستان و بلوچستان، چابهار، گواتر

بندر گواتر در تور چابهار

بازدید از کوه‌های گل افشان در تور چابهار نوروز ۱۴۰۳

زمانی که مقدار زیادی گل و لای به صورت چشمه از دل زمین می‌جوشد و بر سطح آن قرار می‌گیرد می‌گویند. پدیده‌ی گِل افشان یا گِل فِشان رخ داده است. کوه‌های گل افشان چابهار در ۹۵ کیلومتری بندر کنارک از سمت غرب، در دشت وسیع کهیر، نرسیده به روستای تنگ واقع شده اند و شامل سه تپه‌ی کوچک هستند که همگی از نوع گل افشان هستند اما تنها یکی از آنها فعال و شبیه آتشفشان است.

قطر دهانه‌ی هر یک از این تپه‌ها حدود چند متر است و از دهانه‌ی گل افشانی که همچنان فعال است، گلی به رنگ خاکستری بیرون می‌ریزد و بر دامنه‌ی تپه جاری می‌شود. این عمل به طور متناوب انجام می‌شود و هر ده تا پانزده دقیقه یکبار رخ می‌دهد. هر بار که این اتفاق می‌افتد خاک تپه می لرزد و گاهی در لحظه‌ی خروج گل و لای از دهانه‌ی تپه صدایی شبیه شلیک تفنگ شنیده می‌شود.

از آنجا که گل و لای از داخل این کوه‌ها به صورت چشمه وار بیرون می‌ریزد برخی آن‌ها را چشمه‌های گل افشان هم می‌نامند. جالب اینکه ارتفاع این کوه‌ها حدود ۱۰۰ متر است. بهترین زمان بازدید از این جاذبه‌ی شگرف طبیعی دو فصل بهار و پاییز است که در تور چابهار نوروز ۱۴۰۳ بتوانید از آن لذت ببرید.

آدرس: سیستان و بلوچستان، چابهار، دشت کهیر در جاده تنگ، گالک در مسیر بندرعباس

کوه‌های گل افشان در تور چابهار

بازدید از منطقه حفاظت شده گاندو در تور چابهار نوروز ۱۴۰۳

این منطقه از سال ۱۳۴۹ با نام منطقه حفاظت شده باهوکلات مورد حفاظت قرار گرفت و از سال ۱۳۶۱ آن را به نام مهم‌ترین جانور بومی آن یعنی «گاندو» نامگذاری کردند. به جز گاندو حیوانات متعدد دیگری از جمله سیاهگوش، جبیر، سنجاب بلوچی، خدنگ، بزمجه بنگال، شغال، روباه، و پرندگانی چون مرغ سقای پا خاکستری، عقاب شاهی، کاکایی، انواع شاهین، هوبره، دراج، انواع کبوتر و قمری در این منطقه زندگی می‌کنند. مرز جنوبی منطقه یعنی ساحل دریای عمان هم یکی از محل‌های اصلی تخمگذاری لاک‌پشت سبز دریایی است که می توانید در تور چابهار نوروز ۱۴۰۳ از نزدیک خیلی از این جانواران را ببینید.

آدرس: سیستان و بلوچستان، چابهار، منطقه حفاظت شده باهوکلات (گاندو)

منطقه حفاظت شده گاندو در تور چابهار

بازدید از تالاب لیپار یا تالاب صورتی در تور چابهار نوروز ۱۴۰۳

تالاب لیپار که به تالاب صورتی نیز معروف است، یکی از جاذبه‌های منحصربه‌فرد طبیعی کرانه دریای عمان است، که فقط چهار نمونه مشابه از آن در جهان وجود دارد. آب این تالاب‌ها بنا به دلیل وجود باکتری‌ها و پلانکتون‌های گیاهی به رنگ شیر – توت فرنگی است و از اینرو، برای نوشیدن به نظر مناسب می رسند، ولی در واقعیت جزو شورترین آبگیرهای جهان هستند که ما به شما پیشنهاد می کنیم که در تور چابهار نوروز ۱۴۰۳ خود از این تالاب دیدن کنید و عکس های یادگاری بسیار زیبایی بگیرید.

آدرس: سیستان و بلوچستان، چابهار، دره لیپار

تالاب لیپار یا تالاب صورتی در چابهار

بازدید از گورستان جن در تور چابهار نوروز ۱۴۰۳

گورستانی با سنگ قبرهای عظیم‌الجثه مکانی جالب در روستای تیس روستایی باستانی با قدمتی حداقل ۲۳۰۰ ساله، نزدیک شهر چابهار است و برخی محلی‌ها باور دارند که این گورها محل دفن آدمیزاد نیست

و این گورستان جن زده می باشد پس شما هم اگر دنبال این مکان های اسرار آمیز هستید در تور چابهار نوروز ۱۴۰۳ به این گورستان سر بزنید تا آدرنالین خونتان بالا برود.

گورستان جن صورتی در چابهار

بازدید از درخت مکرزن در تور چابهار نوروز ۱۴۰۳

درخت مکرزن که به انجیر معابد، لور و انجیر هندی نیز معروف است، نام درختی معروف در شهرهای چابهار و نیک شهر است. این درخت از جاذبه‌های گردشگری این دو شهر به‌شمار می‌آید.در واقع این گیاه نوعی گیاه هندی است است. که دارای برگ‌های پهن است و شاخه‌های آن به پایین سرازیر می‌شود. و در لای شن‌ها ریشه می‌گستراند که تصویری بسیار زیبا از خود نمایان می سازد که در تور چابهار نوروز ۱۴۰۳ می توانید این درختان را از نزدیک ببینید.

آدرس: سیستان و بلوچستان، چابهار، در امتداد سواحل خلیج فارس و دریای عمان

درخت مکرزن در چابهار

بازدید از غارهای بان مسیتی در تور چابهار نوروز ۱۴۰۳ 

غارهای سه گانه تیس شامل یک غار طبیعی و دو غار دست ساز و مصنوعی هستند. که در ارتفاع ۲۵ متر بالاتر از سطح زمین قرار گرفته اند. غار اول که طبیعی است به صورت نیم دایره است و با تراشیدن دیواره کوه توسعه یافته است. درون این غار مقبره‌ای با دیوارهای گچی سفید رنگ قرار دارد.‌ غار دوم که مصنوعی و دست ساز است سمت راست غار اول و در فاصله هفت قدمی آن قرار دارد.

غار سوم در فاصله ۵۰ متری غار اصلی و در سمت چپ آن قرار دارد. این غار نیز به صورت مصنوعی و دست ساز ساخته شده و طول دهانه ورودی آن ۲۰ متر است که یکی از جاذبه های به شدت پر طرفدار در چابهار است که در تور چابهار نوروز ۱۴۰۳ حتما باید به آن سر بزنید

آدرس: سیستان و بلوچستان، چابهار ۸ کیلومتری شمال غربی چابهار، روستای تیس

غارهای بان مسیتی در چابهار

بازدید از مسجد جامع دزک در تور چابهار نوروز ۱۴۰۳

مسجد جامع دزک در ۳ کیلومتری شرق سراوان قرار گرفته است و زمان ساخت آن هنوز دقیقاً مشخص نیست. اما مطابق با داده‌های موجود گفته شده است که این مسجد مربوط به دوران صفویه است و اگر بناهای تاریخی را دوست دارید می توانید در تور چابهار نوروز ۱۴۰۳ از این جاذبه گردشگری دیدن کنید.

موزه محلی چابهار، قلعه پیروز گت و مسجد جامع تیس از دیگر مناطق دیدنی شهرستان چابهار هستند. که مسافران تور چابهار نوروز ۱۴۰۳ می توانند در سفر خود به این مناطق سر بزنند و از آن ها لذت ببرند. امیدواریم تا به اینجای مقاله تور چابهار نوروز ۱۴۰۳ مورد پسند شما واقع شده باشد. در ادامه تور چابهار با سوغاتی ها آشنا خواهیم شد پس کماکان با ما همراه باشید.

مسجد جامع دزک در چابهار

سوغاتی‌ های باحال در تور چابهار نوروز ۱۴۰۳

سوغاتی‌های چابهار نوروز ۱۴۰۳ به دو دسته تقسیم می‌شود که در زیر به آن ها اشاره خواهیم کرد.

صنایع دستی چابهار

یکی از اصلی‌ترین سوغاتی‌های چابهار صنایع دستی آن است. مهمترین صنایع دستی بلوچ، سوزن دوزی، سکه دوزی، زری دوزی، معرق صدف، گلیم بافی و حصیر بافی، وسایل زینتی و تراش سنگ‌های قیمتی است.

خوراکی های چابهار

از چابهار می‌توانید سوغاتی‌های خوشمزه برای دوستان و آشنایان ببرید که شیرینی لندو و ماهی مهم‌ترین آنهاست که می توانید در تور چابهار نوروز ۱۴۰۳ برای دوستان خود خریداری کنید و آن ها را غافلگیر کنید.

سوغاتی های چابهار

تور لحظه آخری چابهار نوروز ۱۴۰۳

از آنجایی که تور چابهار به سرعت پر می شود معمولا تور های لحظه آخری کمی دارد. اگر تمایل به رزرو تور لحظه آخری چابهار نوروز دارید، بهتر است تا روز های آخر اسفند منتظر بمانید تا در صورت وجود ظرفیت برای پرواز های چابهار بتوانید از تور های لحظه آخری رزرو نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه و رزرو بهترین تور لحظه آخری چابهار با ما در تماس باشید.

تور لحظه آخری چابهار نوروز

هتل های قیمت مناسب برای تور چابهار نوروز ۱۴۰۳

شما می توانید تور چابهار نوروز را در هر هتلی که می خواهید رزرو نمایید. در چابهار انواع هتل های ۲ ستاره، ۳ ستاره، چهار ستاره و پنج ستاره وجود دارد که شما با توجه به بودجه خود می توانید هر کدام از این هتل های چابهار را رزرو کرده و در آنجا اقامت نمایید.

در چابهار هتل ها برای نوروز ۱۴۰۳ حدود قیمتی زیر را دارند:

✔قیمت هتل ۲ ستاره چابهار: حدود قیمت شبی ۷۰۰ هزار به بالا

✔قیمت هتل ۳ ستاره چابهار: حدود قیمت شبی ۱ میلیون به بالا

✔قیمت هتل ۴ ستاره چابهار: حدود قیمت شبی ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار به بالا

✔قیمت هتل ۵ ستاره چابهار: حدود قیمت شبی ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار به بالا

برخی از بهترین هتل های چابهار شامل موارد زیر می شود:

هتل لیپار چابهار

هتل لاله چابهار

هتل ونوس چابهار

هتل گدروشیا چابهار

هتل فردوس چابهار

هتل فردوس چابهار

تور چابهار نوروز از تهران

سفر به جنوب کشور طرفداران زیادی دارد و افراد زیادی علاقه دارند که سال نو را در جنوب کشور باشند. تور چابهار نیز از این دسته تور ها است که پرطرفدار نیز می باشد. تور چابهار نوروز از تهران یکی از تور هایی است که سالانه تعداد زیادی اجرا می شود و همیشه نیز ظرفیت آن به سرعت پر می گردد. در صورتی که تمایل دارید از شهر تهران در این تور جذاب شرکت کنید، حتما هرچه سریعتر اقدام به رزرو این تور نمایید.

جاذبه های دیدنی تور چابهار نوروز

رزرو تور چابهار نوروز ۱۴۰۳ در اکو تور

اکو تور بهترین ارائه دهنده تور های داخلی می باشد که شما می توانید، تور چابهار نوروز را با بهترین کیفیت و بالاترین خدمات از این مجموعه رزرو نمایید و سال نوی خود را در کنار ما آغاز نمایید. همواره ما در تلاشیم که بهترین تور های نوروزی را برای شما آماده کنیم تا در کمال آرامش راهی سفر شده و در طول سفر بدون دغدغه ای لذت ببرید.

ایجاد شده با ♥ توسط تیم اکو تور


از من بپرس
از من بپرس!