تور درفک گیلان بهار ۱۴۰۳

توضیحات اولیه تور

! طبق دستورالعمل وزارت بهداشت استفاده از ماسک و دستکش در اتوبوس الزامیست !

تور ییلاق درفک واقع در رودبار گیلان ویژه ۱۴۰۳ به مدت ۲ روز (یک شب اقامت در اقامتگاه بومگردی) برگزار می گردد که حرکت آن بصورت زمینی و از تهران (میدان فاطمی) انجام می شود.

با خرید این تور می توانید از طبیعت بکر و هوای عالی این منطقه روستایی ییلاقی لذت ببرید!
۰۹۳۸۱۳۴۱۱۹۷- ۰۲۱-۳۳۲۰۰۵۹۵

تماس تلفنی
تور درفک گیلان بهار ۱۴۰۳
این سفر در یک نگاه
اقامت
1 شب
تعداد وعده غذایی
5 وعده
محل حرکت
تهران (میدان فاطمی)
زمان حرکت
بهار - تابستان - پاییز - زمستان
وسیله نقلیه
توریستی
مدت کل تور
2 روزه
لوازم سفر
کارت شناسایی (کارت ملی یا شناسنامه)، کوله پشتی، عینک، کلاه، داروهای شخصی، کفش ویژه پیاده روی، لباس گرم، قاشق و چنگال (در صورت حساس بودن)
توضیحات
ساعت حرکت رفت، 5 صبح است. در این تور از همراه نمودن کودکان زیر 7 سال معذوریم.
اطلاعات تور

فهرست

تور درفک گیلان

تور درفک گیلان و اطلاعاتی که قبل از سفر بد نیست بدانید

این روستا یکی از قشنگ‌ترین جاها در شمال ایران است، جایی کوهستانی که بین رودبار و سیاهکل،‌ در بالای دیلمان، عمارلو و خورگام قرار گرفته. فاصله‌ این منطقه تا رودبار ۳۵ کیلومتر است و از تهران تا درفک حدود ۵ ساعت راه در پیش دارید. رودبار و زیتون‌فروشی‌های بی‌شمارش را که رد کنید به رستم آباد می‌رسید، مسیر سمت راست به درفک می‌رود و مسیر بعدی به روستاهایی که در بالادست قرار گرفته‌اند. روستاهایی مثل دشت ویل و توتکابن و سندس که هرکدام قشنگی‌های خاص خودشان را دارد. ارتفاعات درفک نیز روستاهای زیادی دارد که مناسب اقامتند و یکی از این روستاها، روستای راجعون است که هم دشت دارد و هم جنگل. اما درفک به چه معناست؟ بعضی‌ها می‌گویند اسم درفک از دال‌فک یا دلفک آمده و معنی آن آشیانه‌ عقاب است، بعضی دیگر هم می‌گویند اسمش از قوم دِربیک گرفته شده. این قوم در کنار دریای خزر ساکن بوده‌اند. این منطقه به سرزمین مه و خورشید هم معروف است و در تور درفک گیلان مسیر کوهنوردی تابلویی دیده می‌شود که نوشته این‌جا محل عبور فرشتگان است.

موقعیت درفک گیلان

قله درفک در تور درفک گیلان 

ارتفاع این قله ۲۷۰۰ متر از سطح دریاست. از شرق و جنوب شرقی به کوه‌های پیشکوه می‌رسد و از جنوب به کوه‌های منجیل. می‌گویند زلزله‌ای که در ۳۱ خرداد ۱۳۶۹ رخ داد، باعث شد بخش‌هایی از تیغه‌ قله فرو بریزد و دچار فرسایش بیشتری شود. این کوه مثل دیواره‌ای بلند عمل می‌کند و نمی‌گذارد آبی که از دریای خزر بخار می‌شود، از آن محدوده خارج شود، به همین دلیل هم در مقدار بارندگی استان گیلان تاثیر دارد. اگر اطلاعات تور درفک گیلان برای شما مفید و جذاب بود حتما به مجله سفر ما سر بزنید و از دیگر استان ها و تور های ما نیز بازدید بفرمایید

تور-درفک-گیلان 

غار درفک گیلان

این غار یخی درست روی قله قرار گرفته، البته فکر نکنید به همین راحتی می‌شود وارد غار شد. دهانه‌اش تنگ است و رفتن به غار تجهیزات یخ‌نوردی می‌خواهد. طول غار حدود ۱۰۰ متر است و برف زیادی در آن جمع می‌شود. برف‌ها به یخچال تبدیل می‌شوند و آب آشامیدنی این منطقه را تامین می‌کنند. شما در تور درفک گیلان می توانید با یکی از راهنماهای ما وارد این غار شوید

غار-درفک-گیلان

 مسیر دسترسی به درفک گیلان

در تور درفک گیلان قله ی درفک که بام استان گیلان محسوب می شود، آتشفشانی خاموش است که ما بین دو شهرستان رودبار و سیاهکل واقع شده است. و در قسمت فوقانی منطقه ی دیلمان، عمار لو و خرگام قرار دارد. ارتفاع این قله را حدود ۲۷۰۰ متر عنوان نموده اند، که ازجهت جنوب به کوه های منجیل وصل بوده و از جهت شرق و جنوب شرق نیز تا کوه های پیشکوه و رشته کوه های تخت سلیمان امتداد می یابد. این امتداد به دره ی سه هزار تنکابن منتهی می شود. از سمت تهران در اتوبان قزوین – رشت، پس از گذر از رودبار به محلی به نام رستم آباد می رسید. در مقابل راهدار خانه در رستم آباد به سمت راست تغییر جهت داده و از اتوبان عبور نمایید. در اینجا پلی بر روی سپید رود واقع شده است و شما را به جهت روستای شیر کوه هدایت می نماید.

استراحتگاه

این محل می تواند استراحت گاه مناسبِ بین مسیر در تور درفک گیلان برای شما باشد. پس از شیر کوه خیلی زود وارد جنگل های انبوه منطقه می شوید. پس از عبور، به یک سراشیبی نسبتا تندی می رسید که فضایی بدون درخت و سر سبز را در جلوی دیدگان شما قرار می دهد که کلبه ای چوبی در این فضا نقش آفرینی می کند،این منطقه لارنه نام دارد، پس از آن مجددا منطقه ای انبوه از درختان جنگلی با گیاهان نسبتا بلند را مشاهده می نمایید، که ارتفاع این گیاهان حدود ۲ متر می باشد. در امتداد مسیر پس از گذشتن از منطقه ی کم درخت مزرعه، شیبی نسبتا تند را مشاهده می کنید، سپس به سیاه دره و درختان زیبای سیب جنگلی، خرمالوی وحشی، ازگیل و آلوچه می رسید. آنگاه چشمه ی جیرونی را خواهید دید که کلبه های زیبای روستایی آن تنها مکان استراحت قبل از حرکت به سمت درفک به شمار می آید. از جیرونی به بعد، مناطق کم درخت تر می باشند. از گردنه ی پهن دژ که بگذرید به قله می رسید.

استراحتگاه-درفک

اجرای تور درفک گیلان

روز اول:

۵ صبح به سمت رودبار حرکت میکنیم. صبحانه را بصورت بوفه در رستوران مارال صرف می کنید. پس از کمی استراحت به سمت رستم آباد حرکت میکنیم و پس از بازدبد روستای استخر جان به اقامتگاه بومگردی جهت صرف نهار می رویم.

روز دوم:

پس از صرف صبحانه به سمت روستای استخرگاه رفته و سپس به سمت آبشار می رویم. بعد از بازدید از آبشار به دیدن قدیمی ترین مکان آن منطقه رفته و بعد از بازدید و توضیحات مربوطه در آن محل نهار صرف می کنید.

ایجاد شده با  توسط تیم طبیعت گردی اکو تور

نحوه رزرو تور
برای رزرو این تور ابتدا با دفتر فروش تماس بگیرید و بعد از کسب اطمینان از امکان‌پذیر بودن ثبت‌نام، رزرو خود را از طریق واریز وجه به شماره حساب رسمی دفتر انجام دهید:  

شماره تماس (خط تلفن ویژه):02133200595

شماره همراه (پشتیبانی): 09381341197

برای مشاهده شماره کارت جهت واریز وجه اینجا کلیک کنید.

  ساعات کار دفتر فروش: شنبه تا چهار شنبه 9 صبح الی 18 و روز پنجشنبه از ساعت 9 صبح الی 14  
نحوه رزرو تور

جدیدترین تورها
از من بپرس
از من بپرس!